Thursday, September 21, 2006

Washington DC of: Hoe Veel Memorials Kan Je In Een Stad Bouwen

Washington is een mooie stad, laat daar geen misverstand of twijfel over bestaan. Fantastische metrosysteem, propere straten, schitterende musea, leuke geschiedenis... Maar ik mis een ziel. Ik word liever bijna onwel door de drukte, dan ongemakkelijk door de stilte. DC is clean, te clean naar mijn aanvoelen. Vele mensen die DC tijdens de dag bezoeken, zijn 's avonds alweer weg: politici, diplomaten, adviseurs,... En wat is dat met al die memorials? Om de vijftig meter staat er een monument dat deze of gene oorlog of president moet gedenken. World War II, Vietnam, Lincoln, Jefferson, Holocaust, Washington,... Trop is te veel, zei een bekend Belgisch politicus van voor mijn tijd ooit. De man had gelijk. Er zijn gewoonweg te veel gedenkplaatsen in Washington DC.
Omdat ik de laatste tijd zo veel getypt heb, ga ik de foto's nu voor zich laten spreken. Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk mooie foto's te trekken tijdens deze reis, dit zijn de mooiste van DC, wat mij betreft. Geef gerust uw vernietigende mening :)








1 Comments:

Blogger Annemiek said...

Mooie foto's

1:00 AM  

Post a Comment

<< Home