Thursday, July 20, 2006

Morgen is het zover!!!

Zoals de weinig inspirerende titel van dit stukje al doet vermoeden, is het morgen - eindelijk -zover. Wat is zover, hoor ik u in groten getalen vragen. Wel, de lang verwachte, lang op voor hand uitgekiende en geplande, en lang-naar-uitgekeken trektocht door Amerika die Marijke en ik gaan ondernemen. Morgen, zo ongeveer rond deze tijd, zitten wij tweeën in Zaventem te wachten op het vliegtuig dat ons - klievende door de ijle lucht - richting Londen, en later New York zal brengen.
Twee maanden lang zullen wij met de backpack doorheen de US of A trekken. Twee maanden lang zullen wij meer cultuur opsnuiven dan Kate Moss cocaïne. Twee maanden lang zullen wij "supersize me, revisited" beleven. Twee maanden lang zullen wij de meest adembenemende plekjes en steden van de wereld bezoeken. U zult zeggen: dat is mooi, maar wat hebben wij daar aan?
Laat mij u voor zijn en de vinger op de wonde leggen: de emotie jaloezie zal u waarschijnlijk niet vreemd zijn. Máár dat is niet erg, beste lezers. Zoals jullie allen weten is menslievendheid mij immers niet (geheel) vreemd. Om de opborrelende frustraties bij mijn lieftallige lezers en lezeressen te counteren, zal ik op deze pagina columns/ kleine verslagjes / vertelseltjes posten zodat u zich voelt als was u bij ons in Amerika.
Laat mij wel duidelijk stellen dat het hier NIET om een uur-na-uur-vertelling zal gaan, als volgt:
"om zeven uur zijn we opgestaan. Daarna hebben we gegeten. Daarna hebben we gedoucht. Om tien uur hebben we de radio opgezet, ZZzzzzzzz.....".
Neen, om de paar dagen zal ik iets posten dat me/ons geraakt heeft, een anecdote, een verhaaltje, iets dat we kwijtwillen. Adembenemende vertelsels, beloofd! Op een andere site worden dan ook foto's gepost, zodat uw door de televisie uitgedroogde fantasie niet al het werk alleen hoeft te doen.
Ter opfrissing van uw aller brein, volgt hier nogmaals het kaartje van onze route in Bushland. Achtereenvolgens zullen wij bezoeken: Boston, Cape Cod, Niagara Falls, Madison, Chicago, Nashville, Memphis, New Orleans, Florida (rondtrekken met de huurauto), de bahama's (cruise), new York, Philadelphia, Washington.



Jullie kunnen in de "comments" altijd commentaar geven, vragen stellen, opmerkingen geven, of - zo gaat dat toch - lekker spammen. Ook kunnen jullie vreemde eisen stellen. Zo zal ik voor "my main man" Koen een scéne uit Rocky naspelen op de trappen van het Museum of Art in Philadelphia. Moet ik voor jullie met de dolfijnen zwemmen, schildpadden vrijlaten op het strand van Miami, of Southern Bbq eten, let me know.

Rest mij niets anders dan Marijke en mezelf een leuke reis toe te wensen,

It's something unpredictable, but in the end it's right.
I Hope you'll have the time of your life.

Kristof,
Americanaut

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

das rap he

3:05 AM  
Anonymous Anonymous said...

Interesting website with a lot of resources and detailed explanations.
»

10:23 PM  

Post a Comment

<< Home