Sunday, August 27, 2006

Space Centers en andere Wet 'n Wilds

Wanneer ik mij na enkele dagen inactiviteit weer aan de computertafel schaar, krijg ik vele vragen, de meeste in de trant van: "Hoe zit het, gade nu eindelijk nog eens iets posten, tamme kloot?" Daar dien ik dan op te antwoorden dat ik niet erg gaarne bij de naam "tamme kloot" word aangesproken en dat ik "kristof" (of "keizer") verkies. Voor het overige geef ik dan meestal toe aan de verzuchtingen des volks on deze blog up to date te houden.
Welaan dan, bij deze!

Wat hebben kristof en marijke de voorbije dagen zoal uitgestoken in de Floridaanse contreien des Amerikaanse staten?
Vooreerst hebben wij ons beziggehouden met het bezoeken van het zogenaamde Kennedy Space Center, Cape Canaveral. Erg interessante, edoch misselijkmakende ervaring: moest u hier ooit eens passeren, dan raad (zonder dt, voor verdere spellingregels, zie comments onder) ik u AF om ooit een G-simulator te doen. 4 G, dat doet uw lichaam allerminst goed.

Hier in midden-Florida wordt alles in gereedheid gebracht voor de lancering van het ruimteveer Atlantis dat enkele stukken zal aankoppelen aan het International Space Station dat momenteel boven onze hoofden zweeft. De lancering is voor morgen gepland, wij blijven hier in de hoop ze te kunnen meemaken, maar tussen ons: ik vrees dat het weder niet zal meewerken. De voorbije dagen hebben zich steeds naar hetzelfde scenario ontplooid: voormiddagen vol zon, namiddagen vol regen en onweer. Aangezien de shuttle dient op te stijgen rond het klokske van de vieren (en als je weet dat NASA nog steeds getraumatiseerd is door de twee falingen enkele jaren gelden), zie ik het somber in... maar je weet maar nooit.

Daarnaast zijn we vandaag naar de prachtige zonsopgang gaan kijken aan de oceaan. Daarvoor zijn we om zes uur uit onze mest gekropen: wie is er nu den tamme kloot? Daarvan heb ik enkele mooie beeltenissen die de schoonheid kunnen weergeven.

In de voormiddag en een stukje van de namiddag zijn we naar Wet 'n Wild geweest, een wild waterpark. Ik heb daar geen foto's van, daar digitale camera's en water meestal geen goede cominatie zijn. En, daarnet zijn we blijven eten bij onze gastfamilie: erg gezellig! Die mensen wonen aan de rivier. We hebben hier enkele manatees, ofte zeekoeien, zien voorbijzwemmen: mooi! De snoet kan je nog net zien in deze foto. Jaloers? You betcha!

Dierbare vrienden,
Ik weet dat ik iets minder post dan voorheen, maar dat heeft alles met het cruisende gehalte van de reis te maken. We doen zoveel op zo'n korte tijd dat het moeilijk is iets te posten. Maar ik denk aan juliie, elke dag, elke minuut ;) En zodra ik kan, post ik een foto van mijn borsthaar!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ondertussen weten we dat de lancering is opgeschorst.Slecht weer en blikseminslag. Nu hier is het ook niet om naar huis sorry naar Florida te schrijven.Regen met af en toe een beetje zon. Maar genoeg over het weer. Je wordt er zelfs neersla(g)chtig van. Mijn dikke schatten, jullie moeten daar zoveel mogelijk profiteren ( en op tijd terug de batterijen opladen natuurlijk). Gisteren ook beelden gezien van New Orleans op 't nieuws. Maar jullie hadden ons al verteld hoe het er was. Dus Kristof, volhouden jongen je bent sneller dan het VRT-nieuws.

2:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

U bent weer sneller dan onze VRT of VTM met het nieuws over Ernesto
Tof.

5:22 AM  
Blogger Kristof said...

2300 man voor Katelijne op een heel seizoen. Ik denk het niet ;) Tenzij ze komen voor de bruine balkunstenaar met nummer tien. helaas is die verkast naar Merksem ;)

Mercikes voor de positieve commentaar. We doen ons best. Keep posted

5:20 PM  

Post a Comment

<< Home