Monday, September 04, 2006

118 DOLLAR? of: hoe Kristof en Marijke opgelicht werden

Zaterdagavond, rond acht uur 's avonds. Kristof en Marijke bellen naar Miami Nice Tours om bevestiging te krijgen van een acht uur durende Everglades/Miami City Tour geboekt bij het "reisagentschap" Key2Travel, een erg groot bedrijf aan de Westkust. Er is geen vuiltje aan de lucht... nog niet. Enkele minuten later blijkt dat het zogenaamde Key2travel onze twee reizigers bij de spreekwoordelijke neus heeft genomen. De uiterst vriendelijke dame van Miami Nice Tours wees hen er tijdens het telefoongesprek op dat haar bedrijf al een maand elke vorm van medewerking met Key2Travel heeft opgezegd om redenen die zij contractueel niet mag meedelen. Na wat aandringen blijkt dat Key2Travel problemen heeft haar rekeningen te betalen aan Miami Nice Tours. Vreemd dat Key2Travel daar niet van op de hoogte was, aangezien ze hierover niets gezegd hebben voor ze ons om onze credit card gegevens vroegen. We hebben zo 118 dollar betaald voor een tour die niet meer bestaat, aan een bedrijf dat in kleine lettertjes aangeeft dat tours "not refundable" zijn. We hebben Key2Travel sinds zaterdagavond al talloze keren proberen te bellen/mailen, ook tijdens de kantooruren. Als straks ook de postduif geen succes blijkt te hebben, zijn we ten einde raad. Hopelijk besluiten ze - als eerlijke burgers - onze 118 dollar terug te geven, of blijkt dat Mastercard ons zal vergoeden, anders zijn we - zoals dat heet - in het ootje genomen.

frustratie alom tijdens het telefoneren

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

In principe zal Mastercard jullie zonder problemen terugbetalen in zo'n geval.

12:48 PM  

Post a Comment

<< Home